Monday, December 31, 2012

Last bagi ini tahun.

Assalamualaikum

Teruk beben0r rasenye kalau hambe biarkan blog ni bersawang sampai dah nak tahun baru. Makanya, sebelum tertutupnya hikayat 2012 ini, hambe conteng la sikit blog ni di hari terakhir tahun 2012 ni. 

Tahun 2012 ni macam² dah berlaku, sampai tak mampu nak mention ape yang dah berlaku tu. haha.. Namun, itu semua adalah events yang Allah dah takdirkan untuk hambe untuk dilihatkan kepada hambe ape sebenarnye erti kehidupan ni. Banyak lagi yang perlu dipelajari. Banyak lagi cita² yang belum dikecapi. Banyak lagi individu yang belum ditemui. Banyak lagi peristiwa yang belum disaksi. Banyak lagi janji yang belum ditepati. Apa yang penting, setiap perkara yang dah lepas tu adalah ilmu yang patut dimanfaatkan untuk kehidupan akan datang. 

Bak kate Master Oogway: "Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present". so... history tu kene la diambil pengajaran. mystery tu kene dirungkaikan. dan hargailah hadiah yang diberikan. 


Dia lah yang telah mentakdirkan adanya mati dan hidup (kamu) - untuk menguji dan menzahirkan keadaan kamu: siapakah di antara kamu yang lebih baik amalnya; dan Dia Maha Kuasa (membalas amal kamu), lagi Maha Pengampun, (bagi orang-orang yang bertaubat); [67:2]

Barangkali tak banyak pengisian, sekadar melunaskan impian, mengisi blog dari terus kesunyian.


ANGGAPLAH SEBAGAI RENUNGAN BERSAMA

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...